Sprawne prowadzenie hotelu opartego o oprogramowanie hotelowe.

Prawidłowe działanie hotelu zależy w dużej mierze od sprawnej organizacji jego pracy, a więc od pracy personalu i sprawnego zorganizowania jego pracy. Niegdysiejsze metody współcześnie zostały w dużej mierze skomputeryzowane. Nowoczesne rozwiązania oparte o komunikację z pracownikami poprzez smartfony, programy hotelowe, oraz systemy zarządzania budynkiem, personelem pozwalają na sprawne wykonywanie wszystkich usług hotelowych jakie należą do pracowników obiektu.

Oprogramowanie hotelowe umożliwia personelowi hotelowemu na szybkie i sprawne wykonywanie swoich obowiązków w oparciu o grafik hotelowy oraz plan pracy poszczególnych stanowisk. W samej obsłudze gości jak też w przygotowaniu hotelu szczególnie ważna jest komunikacja pomiędzy pracownikami wykonującymi swoje obowiązki. Służba sprzątająca, załoga restauracji czy room service i obsługa budynku (konserwator).

Obsługa hotlowych gości przy recepcji

Oprogramowanie do zarządzania wizytami gości hotelowych

Odpowiednie oprogramowanie jest współcześnie jednym z podstawowych elementów, bez których codzienna praca hotelu będzie niemal niemożliwa. Sprawne oprogramowanie hotelowe współpracujące z systemami rezerwacji online zapewnia obiektom hotelowym odbieranie rezerwacji oraz synchronizację bazy danych hotelu – grafiku zapisanych rezerwacji z oferowanymi na różnych portalach rezerwacyjnych dostępnymi hotelami.

Przyjęcie gościa hotelowego, oraz sprawne jego rozliczenie na koniec pobytu to również ważny element który powinien zawierać moduł programu hotelowego. Obiekty które są większe, posiadają dodatkowe usługi, restauracje rozliczane wspólnie za cały pobyt wymagają odpowiedniej współpracy pomiędzy pracownikami. Przykładowe oprogramowanie do obsługi restauracji hotelowej – Gastro umożliwia synchronizację pomiędzy komputerami na kuchni, w dziale wydawania posiłków, oraz w recepcji obsługującej stałych gości hotelowych z wykupionym pobytem z wyżywieniem czy też posiadających wykupione opcje All-Incusive.

hotelowa recepcjaProgram hotelowy pozwala na szybkie rozliczenie wizyty wraz z wykorzystanym przez cały okres pobytu usługami dodatkowymi. Ważną funkcją oprogramowanie stosowanego w hotelach jest możliwość prowadzenia statystyk dotyczących wszystkich usług hotelowych. Niektóre programy wchodzą w tak dalekie szczegóły odnośnie obsługi gości hotelowych jak najpopularniejsze posiłki zamawiane przez klientów. Dane statystyczne pozwalają na ocenę poszczególnych pracowników, opłacalności poszczególnych usług oraz możliwości konkurencyjności cenowej w sezonie oraz poza nim.

Źródła:

http://www.chart.pl/oprogramowanie-dla-hoteli/

http://www.computerworld.pl/news/302628/Oprogramowanie.dla.hoteli.i.gastronomii.html

http://www.goldenline.pl/grupy/Organizacje_i_stowarzyszenia/hotelarze-i-gastronomowie/program-hotelowy,3092032/

http://www.blog.zwiadowca.pl/encyklopedia-oprogramowania-dla-hoteli/