Jak zarezerwować nocleg? O czym pamiętać?

Rezerwacja noclegu to wydawałoby się jedna z najłatwiejszych czynności. Jednak często po przyjeździe w wybrane miejsce okazuje się, że stan faktyczny różni się od prezentowanego np w folderach reklamowych czy na stronie www i w efekcie nie jesteśmy zadowoleni. A więc gdzie leży problem?

Weryfikuj wszystkie informacje w źródłach niezależnych

Informacje, które znajdziemy na stronie internetowej ośrodka, hotelu czy pensjonatu mogą nie być aktualne, dla niektórych mogą być tez mylące. Opisy także często odbiegają od rzeczywistości. oczywiście nie dotyczy to wszystkich miejsc noclegowych, jednak niektórzy właściciele obiektów bardziej są nastawienie na ściąganie do siebie nowych klientów niż przedstawianie realnej oferty.

Jak można zweryfikować hotel czy pensjonat?

widok z pensjonatu kaszubiankaJest kilka możliwości weryfikacji obiektu noclegowego. Po pierwsze możemy zadać pytanie innym użytkownikom na forum turystycznym, gdzie użytkownicy wymieniają się informacjami dotyczącymi różnych miejsc noclegowych. Oczywiście sugestie użytkowników, powinny być tylko pewnym głosem doradzającym, a nie wyrocznią, ponieważ takie informacje nie mogą być uznane za w pełni zweryfikowane. innym źródłem cennych informacji są opinie zostawione przez klientów w różnych portalach branżowych. Tutaj zwykle można liczyć na szczere i zgodne z prawda opinie, na pewno będą klienci zadowoleni oraz Ci, którym coś nie pasuje. Pamiętajmy jednak, że nie każda negatywna opinia, będzie miała dla nas znaczenie, ale tez nie każda pozytywna, może być prawdziwa.

Obecnie działalność agencji od PR i marketingu szeptanego, potrafią wiele zdziałać na tym polu i skutecznie manipulują realną oceną danego obiektu. Warto mieć to na względzie szukając opinii o noclegu.

Zawsze wybierając się np. nad morze czy w inne turystyczne miejsce ponosimy pewne ryzyko. Nie da się go całkowicie uniknąć. Na pewno wyznacznikiem jakości będzie też cena, jaką przyjdzie zapłacić za dobę. To też w pewnym sensie jest wskaźnikiem jakości obsługi czy wyposażenia pokoi.

Jeśli coś budzi nasze obawy, warto chwycić za telefon i zadzwonić do miejsca, w którym chcemy dokonać rezerwacji, aby rozwiać ewentualne wątpliwości. Właściciel powinien być szczery i przedstawić usługę tak jak ona wygląda. Możliwe będzie także podczas rozmowy zaktualizować sobie informacje, które nabyliśmy robiąc wcześniej rozeznanie.