Przez wielu hotelarzy recepcja jest uznawana za serce hotelu. Jest w tym wiele prawdy, w końcu to pierwsze miejsce, do którego kieruje się gość po przybyciu. Dobrze więc stworzyć miejsce, które będzie wizytówką hotelu. Jak to zrobić? W dzisiejszym wpisie spróbujemy znaleźć odpowiedź na to pytanie.
Centralny punkt recepcji
Lada biurowa to centralny punkt recepcji. W zależności od pomieszczenia możesz postawić na niewielką albo sporą ladę. Pamiętaj, że to właśnie przy ladzie recepcyjnej klient rozmawia po raz pierwszy z pracownikiem. To także miejsce pracy recepcjonisty/ki. Dlatego też ten element pomieszczenia musi być funkcjonalny i elegancki.
Aby podkreślić prestiż swojego hotelu, warto zainwestować w lady wykonane z kamienia. Ciekawym rozwiązaniem są lady z granitu, marmuru czy onyksu. Pamiętaj, że decydując się na lady z granitu lub marmuru, musisz zadbać o odpowiednią pielęgnację. Chemię do kamienia znajdziesz między innymi w KamChemia – https://kamchemia.pl/.
Co jest jeszcze ważne?
Niezwykle ważna w planowaniu recepcji jest jej lokalizacja. Nie dla wszystkich może wydawać się to oczywiste, ale im bliżej wejście, tym lepiej. Nie jest to komfortowa sytuacja dla klienta, jeśli musi on kluczyć między różnymi pomieszczeniami, by znaleźć recepcję.
Podstawą, oprócz lady, jest logo hotelu, brak progu i szerokie wejście. Nie zapominaj też o wydzieleniu części, w której klient może poczekać na przygotowanie zakwaterowania, jeśli przyjedzie zanim zacznie się dobra hotelowa lub gdy jego pokój nie będzie jeszcze przygotowany. Najważniejsze w tej strefie jest to, by była ona miejscem, w którym można się zrelaksować i odpocząć. Warto postawić na stonowane kolory, niewielką ilość dekoracji oraz delikatne oświetlenie. W takim przypadku niezwykle ważne też są meble. Muszą być one wygodne, a także pasować do wystroju i renomy hotelu. Wybór jest spory, na rynku znajdziesz meble tapicerowane materiałami obiciowymi, skórą albo ekoskórą.